Krizový manažer

Co vy byste dělali, kdyby se vaše úspěšná společnost najednou začala potápět do mezí potíží a následného zapomnění? Odpověď je na snadě. Oslovili byste určitě krizového manažera, abyste se odpíchli ode dna a začali stoupat k výšinám.

Kdo je to Krizový manažer

Krizový je osoba, která stojí v čele krizového managementu při řešení otázek, proč se společnost dostala do krize samotné a jak společnost z krize vyvést na výsluní.

Vlastnosti a osobnost krizového manažera jsou pro jeho povolání zcela jistě klíčové. Mezi tyto potřebné vlastnosti bychom zařadili především následující:

–         Silná osobnost

  • Musí být schopen zvládnout svůj úkol a překonat veškeré překážky a konflikty které by jej mohli potkat.

–         Vysoké sebevědomí

  • Nikdy nesmí zapochybovat o svém postupu
  • Musí prosazovat své záměry, i kdyby proti němu stála celá armáda
  • Nikdy nesmí dát najevo svou neinformovanost (jedná se především o začátek řešení kdy má k dispozici jen kusé a neúplné informace)

–         Intuice

  • musí být schopen předvídat a být vždy o krok na před reálným průběhem krize a vždy mít v rukávu nějaké ESO  jako záložní variantu

–         musí být schopen analyticky zhodnotit všechny získané poznatky a informace

–         schopnost komunikace

  • musí být schopen komunikovat s veřejností, dodavateli, zákazníky, zaměstnanci i spolupracovníky na vyšších postech
  • při krizi vše stojí na něm a jeho rozhodnutích

–         výborné organizační schopnosti

  •  z původně cizích lidí, se kterými se nikdy neviděl, musí vytvořit své spolupracovníky, motivovat je a delegovat na ně pravomoci

–         Charisma

  • Vlastnost, která je velmi vítaná, určité nadání strhnout své okolí na svou stranu

–         Fyzická zdatnost a trénovanost

  • Proces řízení je psychicky i fyzicky náročný

–         Tolerance k omylům

  • Nikdo není neomylný a nic se nepovede hned na poprvé

–         Přizpůsobivost a adaptabilnost

  • Musí výborně znát mezilidské vztahy a způsoby jak se k nim stavět

–         Zcela nutní musí být schopen přijmout riziko, které jeho práce přináší

  • Může se stát, že ať se snaží sebevíc, jeho záměr se nemusí vždy podařit

Co musí krizový manažer zvládnout?

Krizový manažer musí během svého působení ve společnosti v krizi úspěšně zvládnout následující fáze:

–         Fáze záchranná

  • Jedná se o zastavení negativního vlivu na společnost odstraněním nebo omezením jeho působení

–         Fáze strategická

  • Formulace nové strategie, která je nejen přijatelná ale i snadno realizovatelná a její naplánování

–         Fáze taktická

  • Jde o realizaci plánované strategie, čímž má dojít k vyvedení společnosti z krize, její stabilizaci a pozvednutí společnosti na ekonomické výsluní

Vždy když dojde k propuknutí akutní krize, začíná se vedení podniku zabývat otázkou, kdo by měl zastat funkci krizového manažera. Vedení má možnost vybrat někoho schopného ze svých řad a doufat, že na svěřený úkol bude stačit.

Dle výroků odborníků a dlouholetých zkušeností podnikatelů, kteří se s touto situací setkali je stanovisko jednoznačné. I přes finanční otázku celé záležitosti je lepší si najmout krizového manažera, který není zúčastněným pracovníkem společnosti, neboť on si vytvoří svůj vlastní obrázek a názor na společnost.

Comments are closed.

OK365.cz Internetový magazín

Rubriky

Archiv: